اپلیکیشن آدم و حوا دانلود برنامه اندروید
+110 هزار کاربر ثبت نامی
نسخه وب اپلیکیشن ویژه کاربران آی او اس
+10 هزار نصب فعال
مجموعه فعال در زمینه تسهیلگری و هدفمندسازی ازدواج به روش اصیل و سنتی
تحقیق در خواستگاری

تحقیق در خواستگاری

” ازدواج هندوانه ای سر بسته است ” دختر و پسری که قصد ازدواج دارند این جمله را بارها از زبان بزرگ ترها شنیده اند، این ضرب المثل نشان دهنده ریسک پذیری رخدادی است. ازدواج ومساله انتخاب شریک زندگی از مهم ترین انتخاب های هر جوانی است پس ضرورت دارد همه جوانب برای انتخاب درست و مناسب سنجیده شود.

” مگر تحقیق نکرده اید؟ چنین مساله مهمی را قطعا در تحقیق متوجه میشدید!” بله درسته یکی از شیوه های مهم برای شناخت بیشتر فرد و خانواده او  تحقیق است. یکی از راه کار های کمک کننده در تشخیص هم خوانی معیار ها و شناخت تحقیق است . به این نکته توجه داشته باشید تحقیقات جایگاه  مشاوره را ندارد و مشاوره جایگاه تحقیقات را

در تحقیق باید پنج نکته را در نظر داشته باشم

  • چه زمانی تحقیق کنیم؟
  • از چه منابعی تحقیق کنیم؟
  • چه کسی باید تحقیق کند؟
  • با چه شیوه ای و از چه موضوعاتی تحقیق کنیم؟
  • چه سوالاتی بپرسیم؟

در ازدواج دو نوع تحقیق وجود دارد؛ تحقیق اولیه و تحقیق اصلی. تحقیق اولیه مختصر است و قبل از اجازه گرفتن برای خواستگاری انجام می‌شود و مسئله همتایی خانواده‌ها از جهت اجتماعی، فرهنگی و دینی مدنظر است، سؤالات اولیه درباره سن، تحصیلات، خدمت نظام وظیفه، شهر محل زندگی و… در همان تماس تلفنی برای قرار خواستگاری پرسیده می‌شود. تحقیق اصلی پس از خواستگاری و جلسات گفتگوی پسر و دختر و با هدف رفع ابهامات صورت می گیرد.

برای اطلاعات  بیشتراز مراحل تحقیق  و سوالات آن می توانید به آکادمی آموزش آدم و حوا مراجعه کنید.